NL

Kortere, maar meer (positieve) reviews.

17 mrt 2025

In het Product-team van Housematch geloven we in beslissingen op basis van data.

In het Product-team van Housematch geloven we in beslissingen op basis van data. We zitten dan ook heel vaak in onze cijfers te snuffelen en zoeken als everzwijnen naar truffels. Onlangs stootten we zo op een verrassend stukje data.

Elke maand vroegen ~800 klanten zich af ‘is da verplicht?’ wanneer ze doorklikten om een HouseMatch review achter te laten voor jullie, en ze zagen dat ze min 75 karakters moesten schrijven.

Gezien de overgrote meerderheid 10/10 wou geven volgens onze tracking, hebben we die vereiste nu (grotendeels) in de vuilbak gekieperd.

Hoe laten mensen een review na?

Wanneer een transactie afgelopen is, sturen we een email naar de klant voor met de vraag om hun makelaar te beoordelen. Wanneer ze op een cijfer klikken in die email, worden ze doorgestuurd naar een webpagina om een review te schrijven.


undefined


Verlagen van de karakterlimiet

Waarom zo een hoog aantal karakters? Dat is in het leven geroepen omdat Housematch draait om kwalitatieve reviews.

We geloven nog steeds dat kwaliteit primeert, maar de numerieke score van een makelaar is ook belangrijk. En hoe meer scores we verzamelen en opslaan, hoe accurater de score wordt.

Op basis van onze learnings, besloten we de limiet te verlagen naar 20 tekens. Onze hypothese is dat dit de drempel verlaagt en het aantal reviews via email aanzienlijk zal verhogen.

We volgen deze verandering nauwlettend op, maar in de periode waarop deze verandering live staat zien we alvast meer positieve reviews binnenkomen!


undefined

Met Companion kan je water en energie meterstanden nu op locatie ingeven en opslaan.

Met Companion kan je water en energie meterstanden nu op locatie ingeven en opslaan.

Maak het je klanten gemakkelijk om hun ervaring te delen.

Maak het je klanten gemakkelijk om hun ervaring te delen.

Iets waar je klanten pas aan denken als het vriest en er geen warm water meer uit de douche komt…

Iets waar je klanten pas aan denken als het vriest en er geen warm water meer uit de douche komt…

NL