Eenvoudigere meterovernames
23 apr 2025
Zeg hallo tegen ons gloednieuwe portaal voor verhuizers!
De aanvraag (en betaling) van slotfacturen is een van de laatste to-do’s bij een verhuis. En helaas, net die stap loopt vaak mis, bewijzen onze supporttickets.
Gevolg: Meterovername gebeurde niet tijdig en vragen komen in jouw inbox terecht. De extra service die je wilde leveren aan je klanten wordt plots een last.
Meer duidelijkheid, zelfbediening en hulp
Meer duidelijkheid voor vertrekkers en betere begeleiding in het aanleveren van alle informatie die nodig is voor het bekomen van een correcte én tijdige slotfactuur of een nieuw contract. Voor zowel water als energie.

✔️ Duidelijke statusweergave
Klanten zien in één oogopslag wat de status is van hun slotfactuur. ‘to complete’ of ‘complete’. Geen giswerk meer.
✔️ Informatie delen en aanvullen
Zowel jij als je klanten kunnen makkelijk documenten en gegevens aanvullen of corrigeren voor water- of energiemeters. Alles blijft transparant en beschikbaar voor alle betrokken partijen.
✔️ Automatische meldingen bij ontbrekende info
Mist er iets? Zoals een leverancier of document? Dan krijgt je klant een gerichte melding met uitleg én duidelijke instructies. Zo weten ze precies wat te doen.

✔️ Flexibiliteit
Tot de slotfactuur wordt aangevraagd, blijft alle info bewerkbaar. Klanten kunnen dus fouten zelf rechtzetten – zonder dat jij moet ingrijpen.
✔️ Makkelijk hulp inschakelen
Bij elke stap in het portaal kan de klant rechtstreeks hulp krijgen van Smooved. Geen nood meer aan mails of telefoons naar jou – wij staan klaar.
✔️ Zelf kiezen wat Smooved regelt
Klanten kiezen zelf of Smooved alles, een deel of niets regelt voor hun slotfacturen. Ook als ze ervoor kiezen om het zelf te doen, blijven ze via het portaal alles opvolgen.
Nieuwe, heldere procedures voor makelaars
Geslaagde water- en energie meterovernames vertrekken vanuit het aanleveren van de juiste informatie. We halen het giswerk uit welke informatie nodig is en maken het in je dashboard heel duidelijk welke info aan te leveren. Daarenboven voorzien we heldere documentatie over welke info nodig is en wat de ervaring voor je klanten is.
Wat betekent dit voor jou als makelaar?
Minder vragen in je mailbox over wat klanten moeten doen
Minder fouten bij de aanvraag van slotfacturen
Snellere, correctere afhandeling richting leveranciers
Meer rust bij je klanten in de laatste fase van hun verhuis
Het nieuwe portaal voor vertrekkers is live. Zowel bestaande als nieuwe klanten hebben er automatisch toegang toe.
Vragen, suggesties of wil je dit samen even doorlopen? Neem contact op met je vaste contactpersoon.